Followers

Facebook Page

Translate This Blog

Blog Hits

Sunday, December 5, 2010

BRIDESMAID!

Ni first time jadi pengapit!!


Masa first2 kak Syafa offer jadi pengapit,
aku agak teragak-agak juga nak terima.
Sebab aku tak ada la rapat sangat dengan kak Syafa.
Tapi, disebabkan bestfriend kak Syafa sendiri tak mahu jadi pengapit (takut jodoh lambat katanya.. he he),
so, aku dengan senang hatinya terima lah job sebagai bridesmaid itu.


Antara tugas bridesmaid ni;

1. Jaga penampilan pengantin, especially muka kene dap2 selalu dengan tisu, tak boleh kasi berpeluh

2. Jaga kain baju veil pengantin supaya nampak terletak cantik dalam gambar

3. Angkat kain baju pengantin yang panjang lebar semasa pengantin berjalan

4. Payungkan pengantin semasa berjalan

5. Kipas pengantin semasa bersanding

7. Buang segala bunga rampai dan air mawar atas tapak tangan pengantin semasa adat menepung tawar

8. Tolong cedokkan pengantin makanan (jika tiada pelayan from caterer)

9.


Banyak lagi ye tugas pengapit ni sebenarnya.
Tapi, seronok sangat dapat peluang ni.
Thanks kak Syafa!
Congratz to you & your husband, Abg Wan for the wedding.. ^^


Masa mengapit untuk wedding belah pengantin lelaki di Keramat,
aku sempat sampaikan tiga buah lagu karaoke untuk pengantin.
Antaranya, Slamat Pengantin Baru, Senggol-senggolan Cubit-cubitan (lagu wajib untuk setiap wedding yang ada karaoke.. he he), dan Ku Mahu.
Mahu naik semput juga menyanyi lepas makan.
Senak perut aku.
Abang DJ pula sporting,
naik tergelak aku masa tengah nyanyi.. hu hu..


Share one photo from my camera..
Enjoy! ^^



the bride n her bridesmaid

Nak tahu lagi apa tugas bridesmaid? Jom jenguk Wikipedia: Bridesmaid.

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...