Followers

Facebook Page

Translate This Blog

Blog Hits

Saturday, January 1, 2011

JOM PAKAI TUDUNG!

First of all,
Selamat Tahun Baru 2011!!


Hari ni tarikh yang best,
1/1/11.
Aku ada job hari ni, 
iaitu jadi fasilitator pemakaian tudung/hijab bagi event Bengkel MEGA 3/2011 di Studio Mediakreatif.
Kebetulan hari ni birthday kak Farina,
isteri kepada abang Madi,
penganjur Bengkel MEGA 3.
Selamat hari ulangtahun kelahiran kak Farina!
Tadi,
kami dihidangkan dengan kek cheese yang memang sedap!
I love cheese.. =)


Ermm.. berbalik kepada cerita job tadi,
this is my first job by the way!
Semasa slot aku,
aku ajarkan beberapa style hijab menggunakan shawl,
& berkongsi sedikit tips bertudung & berpakaian (tapi bukan pandai sangat pun! hee).


Antara tips pemakaian tudung/hijab;


1-Meminimumkan penggunaan aksesori tudung (headband, sepit, hairband, cekak dll) sesuai dengan konsep 'less is more'. Pastikan ada hanya satu atau dua aksesori yang dijadikan sebagai titik tumpuan.

2-Pastikan warna tudung/hijab sesuai dengan warna baju.

3-Cipta style baru & yakin dengan style tudung/hijab yang dibawa.

4-Kreatif.

5-


& harap2,
apa yang diajar tadi dalam bengkel dapat dipraktikkan oleh semua peserta.


Secara menyeluruh,
aku dapat lihat beberapa orang peserta yang memang layak jadi model.
Dengan ketinggian dan rupa yang menarik,
pasti boleh pergi jauh dalam dunia model muslimah ini.
Bukan macam aku yang hanya bergantung kepada high heels semata-mata.. hee..


Last but not least,
aku sangat rasa bertuah kerana dapat melangkah ke satu lagi bidang baru.
Terima kasih kepada abang Madi, kak Farina, & kak Mass kerana memberi peluang kepada aku.. 
Gembira hari ni sebab dapat ramai kenalan baru.
Harap ada lagi job sebegini pada masa akan datang. =)


Cik fasi sedang membebel.. =P
Fasi & MEGA 3 participants

2 comments:

  1. alya:thanks yer tlg ajar pakai tudung..lain kali bole tlg ajar lg..kite mmg tak reti lgsng nk pakai..huhuhu

    ReplyDelete

Thank you for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...