Followers

Facebook Page

Translate This Blog

Blog Hits

Tuesday, February 15, 2011

CNY 2011 SHOOT!

Hai hai hai..
Hahhahhahah
Lamanya tak menaip blog.
Semuanya sebab broadband yang bermasalah. ish..ish..


So, entry ni mungkin dah basi.
Tapi, nak juga share dengan semua.


Cuti sekolah sempena Tahun Baru Cina yang lepas,
aku isi dengan photo shoot je.
Yelah.. memang dah tahu setiap kali cuti takkan kemana-mana.
So, daripada duduk rumah je,
aku pilih untuk beraktiviti.
Dah sebulan juga tak shoot.
Rindu sangat!


Then, suddenly ada event shoot sempena CNY (Chinese New Year) anjuran Asraf.
Aku talent yang pertama bagi nama.
Aku pun search internet baju yang sesuai dipakai untuk aku yang bertudung. Antaranya yang aku rasa cantik dan menarik,
taklah terlalu tradisional:


cheongsam dipadankan dengan army jacket.. ouh so nice!
cheongsam dipadankan dengan cardigan.
cheogsam berlengan panjang digayakan dengan but, boleh pakai dengan seluar.. =)
cheongsam berkain dan berlengan panjang.. memang sesuai untuk gadis bertudung.. tapi mahal la.. =(
cheongsam dipadankan dengan cover shawl
Tapi, ditakdirkan tak dapat join juga sebab aku tak jumpa cheongsam setelah penat meround Mines (tak cukup masa shopping sebab kerja).
Isk.. sedih sangat tahu!


The next day, 
aku pun contact beberapa photographer yang pernah ajak shoot.
Dalam banyak2,
seorang saja yang respon iaitu abang Shah aka Komeng Rock Kebun. 
Aku pun terfikir nak buat tema CNY sebab nak balas dendam tak dapat join event hari tu.
Jalan-jalan, terjumpa satu lot di Mines yang ada jual cheongsam.
Aku pun masuk dan try a few cheongsam dan baju ala2 Chinese punya yang lain2 tu.
Try punya try, cheongsam tu sangatlah tak fit dengan badan aku yang dah makin menggemuk ni.. haih..
Then, aku decide untuk beli baju berlengan panjang warna merah, 
tapi tak tahu apa namanya.
Yang pasti bukan cheongsam.


Malam tu, abang Shah dah tanya.
Katanya, sesuai ke cheongsam dengan bertudung.
Aku jawab, tengoklah esok.. hehehhe..


Esoknya,
aku pun pergi shoot di Taman Tasik Perdana.
Kak aina, wife abang Shah jadi MUA aku.
Dia mekap betul2 jadikan muka aku macam Cina. Hahahhah..
Tadaaa.. Ni lah bajunya!


Baju bersulam & berlabuci di bahagian leher, tangan & depan, bercorak kipas.
Ada corak lain yang lagi cantik, tapi tak ada size iaitu corak bunga2.. =(
Baju tu dipadankan dengan skirt merah kembang, jadi macam dress.. =)
Sebelah baju purple tu adalah my partner, Abby..


Photog: Komeng Rock Kebun

Talent: Alya Syaqiera

MUA: Ainna Izwah Nasfuddin
Wardrobe: Alya Syaqiera

♥ 1 FEB 2011 ♥

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...