Followers

Facebook Page

Translate This Blog

Blog Hits

Tuesday, July 19, 2011

OUH EYE SHADOW~~



Hey hey how are you my dear readers?
Ha ha.. been busy lately.
Bukan sikit2, SANGAT okay!


Bayangkan, Jumaat ni tak ada di sekolah ada kursus.


Next week, Selasa, Rabu & Khamis pergi kursus induksi pula (padahal assignment induksi tak siap2 lagi).


Pentaksiran PBS ICT oleh pentaksir kawasan (external verifier) will be next week!
Sangat busy nak mengerah budak2 form 5 siapkan kerja mereka.
Yang aku pula sibuk nak siapkan menanda kertas mereka.


Fail panitia ICT pula akan dipantau next week juga.


SSQS lagi.. (Apa pula SSQS tu?)
SSQS stands for Sistem Smart School Qualification Standards.
Ia satu sistem penarafan bintang untuk sekolah-sekolah di seluruh Malaysia dari segi penggunaan aset ICT dalam PNP yang meluas di sekolah.
So, aku kena cari guru2, murid2, pentadbir untuk jawab soalan, 
dan aku kena key-in jawapan mereka selepas kutip data. 
Nak tahu lagi KLIK SINI.


Aku pun dah tak tahu aku ni manusia atau ROBOT? =(


Ahaha.. apa2 pun, nak juga update blog ye.
Tinggalkan cerita kerja.
Memang aku pun tak pasti dapat habis atau tak kerja2 aku. =p


Sabtu lepas aku ada product shoot dengan DLIA JANE COLLECTION.
5 helai baju aku peragakan depan kamera.
Make-up pula did by myself.
Ye make-up!
Nak cerita pasal make-up.. he he..


Sebelum mula make-up untuk hari Sabtu tu,
aku test make-up dulu pada malam sebelumnya.
Aku perlu test make-up sendiri sebab aku tak pandai apply dan mix color eye shadow!
Mana ada aku pakai eye shadow jika ke mana2.
Biasanya eye shadow yang aku pakai akan comot, 
sebab dia jenis serbuk kan.
Lepas test make-up pada muka sendiri,
fikir nak snap gambar dan share my brand-new make-up style (boleh muntah sekarang.. brand-new lah sangat kan.. kahkah).
Tapi, camera tak ada bateri & handphone pula rosak.


So, since DJC pun dah upload gambar,
so aku share satu gambar ni untuk anda judge. =p


AIM nak tunjuk eyeshadow. tapi sure lah tak nampak kan.. haha


Haaa... sini ada gambar baru up..


ha ha.. gegar.. ni masa dah habis shoot.. nmpk sikit eyeshadow..
tengok le tu.. satu almari shawl aku angkut.. =p


Eye shadow tu aku pakai yang murah saja.
Base color MERAH (brand DANNI), 
then tambah LIGHT PURPLE+PINK (DANNI), 
center mata kaler SHINY PURPLE (VOIV), 
eyelid DARK PURPLE (AVON).
Then, blend dengan WHITE bawah kening (VOIV).
Atas eyelid sikit, garis mata guna BLUE pencil eyeliner (MAYBELLINE).
Still... kening tak pandai lukis okay.
Ha ha..
Btw, kening lukis guna pensel kening brand VIVA warna DARK BROWN.


Sekian sajalah,
komenlah mana yang terkurang.
Nak kutuk pun biar manis sikit didengar ya.
Sebab budi bahasa budaya kita.
He he..
Bye bye!~

2 comments:

  1. ha..kuar pun..cantik mekap kamu..mmg pandai mekap..

    ReplyDelete
  2. tq fiefa.. masih byk kena belajar. hihi.. =))

    ReplyDelete

Thank you for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...