Followers

Facebook Page

Translate This Blog

Blog Hits

Friday, August 19, 2011

DAY 7 - TIGA PERANGAI BAIK ANDA



30-day blog challenge, day 7 : tiga perangai baik anda.

Ececeh bukan nak angkat bakul.
Tapi untuk menjawab persoalan blog challenge hari ni, 
mungkin tiga isi ini adalah bersesuaian.
Mana tak sesuai dengan aku tu, maafkan jelah ye.. he he


1- SAYANG KUCING

Orang kata, siapa yang sayang dan suka kucing, dia juga adalah PENYAYANG kepada makhluk2 lain di muka bumi ini. Siapa yang berkawan dengan pendera kucing, sepak2 kucing, baling kucing, tak bagi kucing makan tu, hati-hatilah sebab mungkin dia juga hanya berpura2 bersikap penyayang terhadap anda. Perhatikan perlakuan mereka terhadap kucing yang lalu mengiau-ngiau di sebelahnya bila anda makan di restoran mamak. Hu hu..


ini kucen obese =)



Berminat nak baca lagi mengenai sayang kucing? Jom klik link:

Tak kiralah apa salah orang buat pada aku, selagi dia SEDAR dan MOHON MAAF, aku akan maafkan dan berkawan semula macam tak ada apa2. Sedangkan Nabi maafkan umatnya, apa lagi aku manusia biasa yang banyak dosa ni. Tapi kalau dia tak sedar, aku pun malas dengan orang macam tu. Aku malas kacau hidup orang. Huhu... Dan kalau aku sedar aku buat silap, aku pun cepat2 mohon maaf, sebab tak mahu perkara salah faham berpanjangan.


3 - PRIHATIN

Kalau aku nampak orang tengah susah angkat beg berat, atau banyak barang, aku tak kisah nak tolong, lebih2 lagi ibu mengandung dan orang tua. Apalah salahnya menolong golongan yang lemah ni kan. 


Tamat sudah cabaran hari ke-7.
Kalau boleh nak list banyak lagi.
Tapi sebelum ada orang muntah baca entry ni, 
better stop here.
Ho ho..

Thank you for reading!

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...