Followers

Facebook Page

Translate This Blog

Blog Hits

Tuesday, August 23, 2011

DAY 9 - PERASAAN ANDA HARI INI


Perasaan hari ini sungguh bahagia. Mana taknya. Dapat membeli 3 helai baju untuk hari raya. Sakan sangat ke bershopping? Oh tidak. Kali ni saja.. Huhu.. Best betul perasaan bila dapat shopping tahu. Tak percaya? Pergi try. Memang best dan sebenarnya rasa lega daripada memikirkan satu hapah barang pun belum beli untuk hari raya. Perlu kah? Memang la perlu.. *mesti kena jawab sendiri acap kali. Aku kan perempuan. Takkan lah nak mengulang baju raya tahun lepas kan. Mesti la nak bergaya juga kan mengikut peredaran fesyen terkini, sebab aku bukan duduk dalam GUA. he he..


Pada mulanya, mak aku cadangkan tema warna baju raya family tahun ini adalah warna BIRU HIJAU. Namun oleh kerana mak aku lambat buat decision, aku dah jatuh cinta pada sehelai baju warna biru elektrik ni. Alih2 mak cakap, nak tukar ke GREY pula. Hmm.. Aku kurang suka warna yang kurang hidup macam grey, hitam, dan coklat. Tahun lepas ada satu baju warna hitam yang dipakai dengan shawl grey. Jadi aku malas nak ulang warna yang sama lagi tahun ni.


RODA WARNA


Baiklah. Yang di atas itu adalah RODA WARNA, tapi bahagian WARNA TERTIER sahaja. Baju yang aku beli tadi terdiri daripada WARNA HARMONI, iaitu warna yang bersebelahan. Mulakan melihat dari warna 'BLUE' ikut arah jam, aku beli BIRU (electric blue), TURQUOISE, dan HIJAU. Semuanya dalam kumpulan WARNA2 SEJUK. Haa.. tak tahulah kenapa lately mata ni suka warna2 macam ni. Warna purple yang memang wajib setiap tahun memang tak masuk senarai tahun ni. Huhu.. Apa lagi?? Jom raya!! Hahah..


P/S: Nak tahu baju-baju raya aku suka beli di mana? MAJU JUNCTION saja. Yang sebelah SOGO tu. =))

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...