Followers

Facebook Page

Translate This Blog

Blog Hits

Sunday, December 4, 2011

CARI2 EVENING DRESS


Hey readers.
Mata tak boleh tutup, sebab minum Ayam Brand tadi siapa suruh! haha
Kan dah cergas semacam je.
Esok kena bangun awal pagi pula!


Aktiviti hari ni (siang tadi) adalah mencari EVENING DRESS.
Apakah evening dress tu?
Evening dress atau evening gown tu dress lah.
Boleh check Wikipedia SINI supaya anda tak tersalah dress code apabila pergi ke majlis2. =)
Jarang juga aku mencari dress untuk ke majlis.
Biasanya kalau sambil shopping, sambil tu lah dua tiga baju aku sapu.
Tapi biasanya bila sesuatu yang kita memang cari dan perlu dengan segera, memang payahlah akan jumpa. Betul?
Sementara en. Tunang tengah busy megikuti kursus kahwin, jadi aku ada banyak masa untuk jalan shopping berseorangan.
Kalau tak mesti dia dah ajak aku dating. =P


Antara idea evening dress untuk ke majlis2, biasanya majlis makan malam:


Satin long sleeve black dress


Aku memang nak cari yang macam ni!! 
Hot black sexy Satin Long sleeve heart-shaped collar evening dress.
Aduhh cantiknya. Siap ada beaded di lengan baju & perut.


photo from aliexpress.com

Chiffon royal blue dress

Pilihan kedua, biru elektrik.
Tapi yang ni royal blue color la. hihi.. 
Strapless. Boleh pakai inner ye di dalam.
Bertatahkn batu di bahagian pinggang. 
Dan menggunakan fabrik chiffon.
I like chiffon! =)

photo from monstermarketplace.com


Green chiffon dress

Suka hijau ni.
Fabrik kain chiffon juga. =)

photo from diytrade.com

Jersey yellow dress


Kuning!! V-cut. 
Ada perincian atas shoulder cap sleeves.
Menggunakan fabrik Jersey.
Err.. but this one too bright for me.. 
Kurang suka warna kuning.. hihi

photo from monstermarketplace.com

Empire waist purple chiffon dress


Purple!! Sexy..
Strapless.

 Sheath/ Column Empire Waist.

 Fabrik Chiffon.


photo from mylove-dress.com


Ok dress di atas semua perlu diolah semula menjadi sesuai dipakai dengan tudung ya.
Mana yang terdedah boleh pakai inner ok.


Alhamdulillah akhirnya aku berjumpa juga baju yang aku cari. =)
Nanti aku update baju tersebut.
& kalau ada masa akan update tentang jenis2 dress yang anda patut tahu.
Stay tuned.
Nyte!~
=)

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...