Followers

Facebook Page

Translate This Blog

Blog Hits

Sunday, December 11, 2011

Review: Dress Tunang


Hai girls.


Idea untuk baju tunang aku memang kalau boleh aku nak lari dari kebiasaan.
Aku merujuk hanya dua buah majalah Pesona Pengantin untuk mendapatkan idea warna dan design baju yang aku suka. *jangan rujuk banyak2, nanti pening dan confuse!
Cukup sekadar anda tahu apa yang terkini dan mungkin tak akan lapuk untuk tahun2 mendatang apabila dilihat semula.
Dan idea yang aku dapat inspirasi dari majalah Pesona Pengantin, adalah sehelai dress berwarna peach+baby pink!


Aku pun pergi mencari kain untuk dibuat dress.
Bahagian dalam adalah kain satin berwarna baby pink.
Bahagian top dress adalah kain net berwarna baby pink juga.
Dan bahagian bottom dress adalah kain chiffon bertatahkan manik dibahagian kaki, bewarna peach.
Bahagian leher pula adalah berpotongan cheongsam.
Dan hasilnya.. taraaa...
3 kali alter tau!


full dress
close-up shot

p/s: Jom baca post mortem tentang dress di SINI.

4 comments:

  1. baju tunang kita hampir sama. tapi tetap tak sama. hek

    ReplyDelete
  2. haah.. da lah tarikh tunang sama, baju pun mcm nak sama.. material la.. hihi

    ReplyDelete
  3. cantiknyer dress...kte bt bju kurung moden je tuk mjlis tunang 21.1.2012..huhuh..

    http://norasaniey.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. hey cik nora. x apa.. pkai ape pun boleh.. asalkan nmpk manees gitu.. hihi.. =))

    ReplyDelete

Thank you for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...