Followers

Facebook Page

Translate This Blog

Blog Hits

Wednesday, January 18, 2012

TRAGEDI PAGI HARI MAJLIS BERTANDANG



Bangun awal pagi dengan tergesa2 pada pagi majlis bertandang. Disolek dengan sempurna di rumah aku sebelum bertolak ke rumah pihak lelaki. Tapi baju!!!! Aku hanya ada sehelai satin LBD (little black dress) sleeveless! Oh no! Aku kan bertudung! Aku pakai juga satin LBD, tanpa inner atau cover di luar! Tudung juga tak sempat beli! Kasut pun tak ada.. berkaki ayam nampaknya. Bunga tangan diserahkan kepada aku. Make-up artist dah siap pakaikan aku veil di kepala. Tapi apalah rupanya bila pakai dengan LBD. Aku wanita bertudung ok! 


Aku menangis semahu-mahunya. Aku tak mahu keluar rumah dengan keadaan sebegitu. Bertubi-tubi panggilan telefon dari pengantin lelaki bertanyakan kenapa aku masih tak sampai2 lagi ke rumahnya sedangkan majlis sudah bermula. Tapi aku terus menangis, kecewa.


Pengantin lelaki bersanding berseorangan. Keluarga mertua susah hati, apatah lagi keluarga aku. Tapi tak boleh nak berbuat apa2 sebab semuanya dah terlambat.


Itulah padahnya terlalu banyak kerja sampaikan aku tak sempat nak fikir tentang kasut, tudung, malah baju untuk bertandang. Pada awalnya fikir nak beli kasut yang cantik untuk majlis bertandang. Tapi, tak sempat! Tudung pun tak sempat beli. Akhirnya hanya tinggal sehelai LBD untuk dipakai.


Beberapa hari selepas majlis bertandang, ada kawan2 yang bertanyakan kenapa aku tiada semasa acara bersanding. Aku terpaksa menerangkan perkara sebenar kepada mereka. Aku betul2 kecewa. =(


Tapi, syukur. Cerita di atas hanyalah sekadar mimpi aku malam tadi. Aku dah mula masuk tidur awal sekarang sebab nak bangun awal. Tapi, disebabkan mimpi yang sangat tragis malam tadi, aku berasa sangat penat, aku pun terbangun lambat. 6.30 am baru terjaga! MasyaAllah kalau jadi betul2, tak tahulah macam mana ya. Mungkin fikiran aku terbawa-bawa ke dalam mimpi. Masa memang dah suntuk, tapi baju masih lagi belum tempah! Seriously tak sempat fikir tentang wedding preps sekarang. Haih.


Anda semua tolong doakan semua berjalan lancar ya. Harap majlis bertandang tak jadi macam cerita yang di atas. Cerita ini sekadar mimpi. =)


with love,
Alya Syaqiera

4 comments:

  1. scarynyer mimpi..tp nampak la yg kamu sgt berfikir tentang majlis smpai terbawa2 kdalam mimpi..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg scary. penat sgt tao bila bangun..

      Delete
  2. ala..igt kan serius tau .. sian kat awak..mujor mmpi..ish..buat persiapan awl2 tau wak ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg mcm serius je kan.. mimpi yg sgt menakutkan.. klau betul jd, mmg takkan kua rumah la.. maluuu

      Delete

Thank you for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...