Followers

Facebook Page

Translate This Blog

Blog Hits

Monday, February 6, 2012

LEOPARD PRINT; KEGILAAN TERBARU



Hey all.


Orang kata, kalau nak benci sesuatu, jangan terlalu benci. Sebab nanti lama2 jadi terlaluu sayang. Betul?


Aha.. samalah macam aku. Dulu aku benci leopard print. Tak berkenan langsung aku tengok corak rimau yang dipakai manusia, lebih2 lagi baju! Mak aku sangat suka leopard print okay. Dulu mak ada satu kebaya warna oren (mak juga minat warna oren, which is warna yang paling aku tak suka!). Aku tak suka betul tengok kebaya tu. Sebab aku fikir coraknya yang serabut. Kalau pakai baju leopard print warna oren, nanti dari jauh orang ingat rimau tak?! Hahah,,


Tapi sekarang, aku pula tak boleh tengok leopard print. Dah jadi kegilaan terbaru aku. Sikit2 barang2 leopard print aku kumpul. Warna pilihan tentulah hitam atau brown. Aku rasa sebab aku hampir sedar aku dah tua, warna kesukaan dah hampir ke nude2 je semua. Hey mana Alya yang dulu, suka warna2 striking ni?!!


Satu kasut warna nude leopard print dah lama ada (tapi biasalah jarang pakai). Lepas tu aku beli blouse pula. Lepas tu shawl leopard memang dah dua tiga helai. Cardigan pun aku beli. Terkini baju blouse panjang tu (aku tak pasti nama dia) yang tengah trend sekarang, juga aku pilih leopard print. Aduhh.. Lepas tu baru aku sedar aku dah gila leopard print! Lagi satu item yang dah lama aku aim ialah handbag leopard print di butik Guess! Ouh help, aku mahu! Tapi aku takkan belilah. Sebab handbag banyak2 pun, aku akan guna satu je. haha.. Paling2 kalau ikut nafsu membeli, pergi beli lepas tu pakai sekali dua, dan simpan selamanya sampai reput! Teruk betul bad habit aku ni. Anda jangan tiru ya!


nude shoes+leopard print.
(maaf kaki tak cantik huhu..)

Christian Louboutin Leopard-Print Ankle Boots
casualcutie.com

blouse.
asos.com

pashmina
bellenew.com

leopard print fux fur coat.
chictopia.com
skirts.
motelclothes.com


cardigan
ezytred.com
beg petak mmg pilihan hatiku.
GUESS Covent Garden Large Box Satchel.
yournexthandbag.com

lingerie
thisnext.com

Boleh tak wedding dress nak leopard print juga? =P


leopard print+fuchsia pink. so niceee...
photo from weddinginspirasi.com
Bagaimana? Mahu? hehehe..


Daa~~


*Tips pakai leopard print: 
Pakai satu item leopard sahaja dalam satu2 masa. Jangan pakai baju leopard print dengan shawl leopard! Tapi kalau nak cuba create style baru, siapa kisah? hehe




with love,
Alya Syaqiera

4 comments:

  1. memang dh naek balek kan pattern nie..even shawl pon dah manyak pattern nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah.. lama dah. fashion kan berulang2. hehe

      Delete
  2. blouse tu cantek!! thinking of buying one tp x berani nak pakai.hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. cantek kan? nak beli satu gak. yg pnting, pakai je. ade ku kesah? hehhee

      Delete

Thank you for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...