Followers

Facebook Page

Translate This Blog

Blog Hits

Monday, August 6, 2012

RESEPI: ASPARAGUS GORENG BELACAN & DAGING KICAP


Hai all, salam semua.

Simple menu for two. Hari ni MC sebab demam. Bukan sebab SORE EYES okay.. hihi.. Dapat 2 hari MC sampai esok, tapi inshaAllah akan pergi kerja esok. Kerja berlambak kot. Huhu..

Petang, rasa macam mampu lagi untuk memasak. Setelah sekian lama tak masak dalam bulan puasa ni (haha kantoi), baru hari ni dapat masak. Kisahnya sebab setiap hari bekerja sampai rumah lambat dan tak mampu dah nak masak. So hari2 makan lauk bazar Ramadhan sampai tekak dah tak boleh telan lagi.  Tak pun mak mertua masakkan. hihi.. Menantu mana lagi yang dia nak manjakan kalau bukan yang seorang ni kan (petik ayat En. husben =p). Hujung minggu pula memang tak duduk di rumah, mesti balik rumah mertua atau balik rumah Klang. Bila dah dapat peluang memasak ni, apalagi! Gunalah sebaiknya. :pp

Dua menu simple, tapi sedap (perasan lebih). Jom tengok gambar ambil feel.. :p

kiri: asparagus goreng belacan
kanan: daging masak kicap dgn serai

Di samping 2 menu tersebut, mertua tiba2 datang hantar kari gearbox, kupang masak lemak, taufu fah, dan yang paling fevret ayam rangka & putu mayam! Hoyehh.. tau2 je selera aku. =)

Oklah. Resepi akan di share kemudian. Ngantuk sudah. Bye bye. =)


with love,
Alya Syaqiera

6 comments:

  1. yuhuuuuuuuuuuuu
    yummmy!!!!!!!!!
    Daging kicap!!!
    kelmarin fie pun makan dg kicap...
    Jom terjah blog Fie...
    http://fienazzuki.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. wah...sedap ni... tp asparagus tu jijah takpernah makan..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. try la jijah.. rangup gitteww.. hehe

      Delete
  3. Replies
    1. xdela pndai pun.. bebiase je.. hee

      Delete

Thank you for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...