Followers

Facebook Page

Translate This Blog

Blog Hits

Tuesday, January 1, 2013

Selamat Tahun Baru 2013!


Selamat tahun baru kepada semua pembaca blog!

Cepat je masa berlalu kan. Di mana sambutan tahun baru uolls kali ni? Aku tak ke mana pun. Setiap tahun tak pernah pergi sambut new year. Sesak! Duduk rumah lagi baik, rilek2.. hihi..





Bercakap tentang tahun baru, tentu ramai yang menanam azam baru kan. Jadi bagaimana nak gerakkan azam tahun baru agar berjaya dicapai? Ada yang menanam azam setiap tahun, tetapi bila dah hujung tahun je, banyak lagi yang tak terlaksana. hehe.. Jom baca tips daripada Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah.



TIPS SUPAYA AZAM TAHUN BARU TERCAPAI



1.  Doa sungguh2.

2.  Murnikan hati agar tarik hidayah Allah.

3.  Fikir secara positif sebab fikir itu doa.

4.  Lakukan setiap tindakan dgn terbaik.

5.  Jaga ibadah dengan sempurna.

6.  Cari kawan yang dapat membantu kita mencapai azam.

7.  Penampilan yang anggun.

8.  Cari guru atau mentor yang dapat membimbing.

9.  Bentuk budaya diri yang cemerlang.

10.Berterusan cari ilmu.

11.Nilai & ubahsuai azam jika perlu.

12.Seimbangkan hidup; rumahtangga, tempat kerja/ sekolah & masyarakat.

13.Lakukan dengan istiqamah selama 40 hari untuk jadi tabiat.

13.Redha & syukur atas setiap pencapaian.



Selamat berazam! Semoga tahun 2013 ni lebih baik dan lebih cemerlang daripada tahun sebelumnya! Salam.


p/s: Apakah kenangan terbaik anda sepanjang 2012?


12 comments:

  1. selamat tahun baru..woww..ade tips yang hebak..thanks..sharing is caring..=)

    ReplyDelete
  2. setiap kali tahun baru mmg akan ade azam baru.. :D

    ReplyDelete
  3. Happy new year you. best of luck :D

    ReplyDelete
  4. akak ku sayang ! barang dah sampai, cantik and love it ! :D cantik sgt kak :D mmg elok elok je :) thanks akak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke. alhamdulillah. muat pun.. hehe.. akk pun muat2 je tp sexxyy.. husben x bagi pkai.. huhu.. hope u like it. =)

      Delete
  5. xde azam baru.....
    cuma hrap thun ni akn jadi lebih baik dri thun lepas.. =)

    ReplyDelete
  6. Thanks for sharing your thoughts on ロレックスコピー.
    Regards

    ReplyDelete
  7. done follow sini no. 507
    sudilah kiranya follow me back yea..
    he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

    http://tengkubutang@gmail.com/

    dan my 2nd blog
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete

Thank you for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...