Followers

Facebook Page

Translate This Blog

Blog Hits

Friday, December 27, 2013

Mesyuarat Pertama 2014 di Tempat Baru

Salam semua.

Seperti yang uols maklum seperti dalam entry sebelum, aku kan dah bertukar tempat kerja tahun depan. Jadi semalam aku menghadiri mesyuarat kali pertama untuk tahun 2014.
Aku sampai dalam pukul 7.40 pagi. Cari parking. Dari dalam kereta nampak cikgu-cikgu sekolah ni mengukir senyuman. Petanda baik nampaknya.

Perkara pertama yang aku buat adalah berjumpa dengan pengetua untuk perkenalkan diri. Masa aku lapor diri tempoh hari, beliau tak ada sebab sedang mesyuarat pengurusan. Comel je pengetuanya. Selesai bersalaman dan perkenal diri aku terus ke bilik mesyuarat.

Berkenalan dengan guru-guru senior. Peramah cikgu-cikgu di sini. Dan ramai yang ber'title' Hajah. Haji pun ada. Tak sempat nak kenal semua.

Mesyuarat bermula. Pengetua mengalu-alukan warga sekolah yang baru. 3 orang semuanya. Jumlah tenaga pengajar di sini adalah 108 orang. Keperluan cuma 105. Tiba-tiba terasa, kami bertiga lah yang berlebih tu. Haha.

Takwim pengurusan pun dibentangkan. Well, aku tak ada jawatan apa-apa pun. Yay yay! Haha boleh?? Lepas tu semasa taklimat pendaftaran murid baru, aku pun rilek je. Tiba-tiba nama kena sebut. Rupanya aku kena jadi guru kelas. Ooh.. ok. Dah sah-sah aku ditugaskan ke sesi petang kalau dah jadi guru kelas Ting. 1. Kena bertugas la ni masa hari pendaftaran nanti.

Mesyuarat kemudian diambil alih oleh Kelab Guru dan Kakitangan (KGK). New term for me. Selama ni di sekolah lama, tajuknya Kelab Guru dan Staf. Hehe.. Rupa-rupanya dah dua tahun ahli KGK ni bertugas. Tibalah masa untuk pembubaran dan perlantikan AJK baru. Aku dah seram dah. Biasanya cikgu baru masuk ni kena buli. Dan tepat tekaan aku bila nama aku dicadangkan sebagai salah seorang AJK. Haha. Dengan undian sebanyak 18 out of 108 teachers, maka dengan rasminya aku jadi AJK KGK selama dua tahun. Bukan aku saja malah ketiga-tiga cikgu yang baru masuk tu pun jadi AJK. Baru ingat tahun depan nak honeymoon.

Jadual waktu masih tak dapat lagi. Yang aku tahu aku akan mengajar Maths, Moral dan Sivik. Semuanya PBS. Ok. Satu apa pun tak pernah tahu tentang PBS. Selama ni dok sedap mengajar kelas peperiksaan besar PMR dan SPM. Nampaknya tahun depan kena belajar benda baru. Harap cikgu-cikgu senior dapat beri tunjuk ajar.

Aku memang berharap aku dapat masuk sesi petang. Rumah dah dekat. Jadi waktu balik nanti tak lambat sangat sampai rumah. Pagi pula boleh masak dan uruskan rumahtangga. Tengoklah tahun depan macam mana. :)

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...