Followers

Facebook Page

Translate This Blog

Blog Hits

Wednesday, January 1, 2014

Aktiviti di Tahun Baru - Belajar Buat Pavlova


Pagi tahun baru 2014.

Selesai masak breakfast di rumah, aku ke Giant untuk beli buah-buahan untuk buat pavlova. Dah janji dengan makcik sebelah husband, Cik Ani untuk belajar buat pavlova dan blueberry cheese tart kegemaranku. Aku minat nak belajar masak apa yang aku suka makan je. hihi

Dah lama nak belajar buat benda-benda tu semua. Suka tengok Masterchef Australia. Dalam rancangan tu macam-macam mereka masak. Tapi nak cuba sendiri memang liat je nak mula. Lagi-lagi peralatan tak ada di rumah ni seperti mixer. Oleh sebab Cik Ani tengah rajin, maka aku pun semangat nak belajar dengan beliau. Aku, Cik Ani, ibu mertuaku dan biras turut membuat kek nestum cheese selain pavlova dan tart. 

Dan inilah permulaan tahun baruku. Manis dan indah. Mempersembahkan pavlova, blueberry cheese tart, fruit tart dan apam ice-cream soda. Taraa.. =))


Pavlova


apam ice-cream soda, blueberry cheese tart, fruit tart


Terima kasih Cik Ani atas tunjuk ajar. =)


p/s: Resipi share kemudian setelah penulis berjaya membuat sendiri segala yang di atas dengan jayanya. Ahaks.


4 comments:

Thank you for your comments!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...